Ordförande
- förbereda och genomföra/leda styrelsens möten
- hålla kontakten med ansvariga för alla olika frågor
(underhåll, parkering, webbsidan, protokoll mm)
- tillsammans med kassören fortlöpande övervaka samfällighetens ekonomi
- ansvara för information till medlemmarna via utskick och webb
- göra hembesök till nyinflyttade medlemmar, hälsa välkommen/ge information
- ansvara för den övergripande planeringen av styrelsens arbete och möten
- ansvara för snöröjningsfrågor
- löpande läsa och svara på frågor från de boende
Ledamot
- genomföra de av styrelsen tagna besluten
- ansvara för uppdrag givna av styrelsen till ledamoten
- ta fram beslutsunderlag/fakta i olika frågor inför kommande styrelsemöten
Suppleant
- vid behov tjänstgöra som ersättare men att också delta i så många möten som möjligt för att vara väl insatt i alla styrelsens frågor
Revisor
- aktivt granska räkenskaperna efter avslutat verksamhetsår
- att delta på årsmötet och rekommendera (eller inte) att styrelsen beviljas ansvarsfrihet
Valberedning
- när deltagare i styrelsen, revisor eller valberedare önskar avgå hitta ersättare inom samfälligheten
- informera samfälligheten om vilka poster som finns att söka och hur man söker dem - på årsmötet presentera förslag på nya medlemmar till olika poster